۱۳۹۵ بهمن ۹, شنبه

ضربه ای دردناک به محیط زیست

در خبرها آمده که به دستور دونالد ترامپ  فعالیت های آژانس زیست محیطی آمریکاا به انجماد در می آید تا بر اساس سیاست های جدید کار کند. این سیاست های جدید هم وقتی شرکت اکزون که در جنایات زیست محیطی بسیاری متهم و محکوم شده ،وزیر امور خارجه تعیین می کند، روشن است. ضربه زدن هایی این چنین به ساز و کارهای حمایتی از حفظ محیط زیست پیامدهای بسیار خطرناکی برای سیارهٔ ما در بر دارد.
اخیرا این نامهٔ کوتاه در فیس بوک دست به دست می شود. جالب است که به علت احتمال زیاد فیلتر این نوع مطالب در فیس بوک، نویسنده خواسته آن را از طریق کپی و پیست بازتکثیر کنیم و نه کلید شیر فیس بوک.

از طرف یکی از کارمندان آژانس حمایت ار محیط زیست آمریکا:
بله من در دفتر آژانس کار می کنم و اوضاع به همین بدی ست که می شنوید. تمام کارهای آژانس از جمله وب سایت، صفحهٔ فیس بوک، توئیتر و بقیه چیزهایی که می توانید نام ببرید قفل شده و قابل به روز کردن نیست. تما گزارش ها، یافته ها، مجوزها، و مطالعات متوقف شده و قابل انتشار نیست. هیچ سخنرانی و یا اجلاسی به گروه های بیرون از آژانس قابل برنامه ریزی نیست. همه بورسیه ها و قراردادها به حالت انجامد درآمده. هر نوع تماس با رسانه ها باید از طریق دفتر ارتباط با رسانه ها صورت بگیرد که سکوت کرده و پاسخی نمی دهد. همه بورسیه ها و قراردادها در مورد پیمانکارانی که روی سایت های فرابورسیه ها برای دانشجویان فوق لیسانس و بالاتر ی کار می کنند که مشغول کار بر روی تز هایشان هستند، به حالت انجماد درآمده.
ما هنوز به کار مشغولیم. گزارشات مان را می نویسیم. برروی تاثیرات سرطان زایی سم ها و آفت کش ها کار می کنیم و امیدواریم که این اقدامات موقتی باشد و ما به زودی به خدمات رسانی به عموم ادامه دهیم. اما بسیاری از ما نگران نفوذ اندیشه های ایدئولژیک در کارها هستیم. به همین دلیل توصیه می کنم اگر از داده های فدرال استفاده می کنید، اطلاعات مورد نیازتان را از سایت بردارید. به ما گفته شده سایت بزودی تغییر خواهد کرد تا سیاست های مدیریت جدید را بازتاب دهد.
با ازادی کامل کپی کنید. شما پول به دولت می پردازید و لذا باید بدانید چه دارد می گذرد. من اینها را بعنوان یک شهروند به شما می گویم و نه در غالب هر نوع مسئول اداری.
اگر خواستید همرسانی کنید، این کار را به صورت کپی و پیست انجام دهید (و نه با کلید share فیس بوک). 
From a USA Environmental Protection Agency (EPA) staffer:
"So I work at the EPA and yeah it's as bad as you are hearing:
The entire agency is under lockdown, the website, facebook, twitter, you name it is static and can't be updated. All reports, findings, permits and studies are frozen and not to be released. No presentations or meetings with outside groups are to be scheduled. Any Press contacting us are to be directed to the Press Office which is also silenced and will give no response.
"All grants and contracts are frozen from the contractors working on Superfund sites to grad school students working on their thesis.
We are still doing our work, writing reports, doing cancer modeling for pesticides hoping that this is temporary and we will be able to serve the public soon. But many of us are worried about an ideologically-fueled purging and if you use any federal data I advise you gather what you can now.
"We have been told the website is being reworked to reflect the new administration's policy.
"Feel free to copy and paste, you all pay for the government and you should know what's going on. I am posting this as a fellow citizen and not in any sort of official capacity."
If you share, please do so with copy and paste.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی