۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

فیس بوک و انتخابات ۲

چندی پیش در مورد شیوهٔ بهره گیری دونالد ترامپ از فیس بوک و کارزار تبلیغاتی کاملا هدفمند و تاثیر گزارش با تکیه بر فن آوری های تازه صحبت کردم.
امروز رادیو صدای آلمان مطلبی را انتشار داده که بسیار تکان دهنده است. در این مطلب آمده است:
«بر اساس گزارش ضمیمه "داس مگزین" اوایل سال ۲۰۱۴ پروفسوری با کوسینسکی تماس می‌گیرد و خواستار روان‌سنجی ۱۰ میلیون کاربر فیسبوک در آمریکا می‌شود. گفته می‌شود که این فرد در ارتباط با آژانس مدیریت انتخابات فعالیت می‌کرده است. و مدیریت انتخابات فعالیتش ناظر بر تاثیر نهادن بر نظر افراد صاحب حق رای از طریق ارتباط هدفمند بوده است.
بر اساس ایده این آژانس، تبلیغات انتخاباتی باید بر اساس خصوصیات و علائق افراد مختلف صورت گیرد. یعنی برای هر کس به شیوه‌ای باید تبلیغ کرد. به پرسش‌ها و نگرانی‌های افراد مختلف باید پاسخ‌های متفاوتی داد. حال کمبریج آنالتیکا و کوسینسکی مدعی هستند که از این شیوه تا کنون چندین بار و با موفقیت استفاده کرده‌اند. از جمله در مورد پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا.»
این مطلب را بخوانید. این هنوز نیمی از ماجرا هم نباید باشد. باید منتظر بود تا روشنگری های تازه ای صورت گیرد. ظاهرا پیروزی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بیش از هر چیز به خاطر فن آوری برتر تبلیغاتی بکارگرفته شده توسط لابی های کمپ محافظه کاران است. این نوشتهٔ رادیو صدای آلمان است:

حکایت مردی که مدعی است باعث پیروزی ترامپ شده است

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی