۱۳۹۶ فروردین ۲۶, شنبه

دولت پنهان- Deep State

دولت پنهان- Deep State
ساختار سیستم حاکم بر جهان و برنامه های دولت ترامپ برای آمریکا
مصاحبه رادیو پویا با احمد جواهریان





پیوست های مصاحبه:


۱- دولت پنهان Deep State - شرکت های جهانی فرادولتی یا شبکهٔ فرا-نا-دولت حاکم بر جهان
  • در مورد چگونگی کارکرد ساختار قدرت سیاسی اقتصادی در جهان امروز بحث های مفصلی صورت گرفته، مقالات بسیار متعددی هم به زبان فارسی از طرف احزاب و سازمان ها و شخصیت های سیاسی ترقیخواه کشورمان انتشار یافته. آخرین مقاله ای که در این زمینه انتشار داده ام چنین نام دارد:


  • شرکت سرمایه گذاری بلک راک با ۲۲ مرکز سرمایه گذاری و ۷۰ دفتر در ۳۰ کشور و مشتریانی از ۱۰۰ کشور کار می کند. بر اساس گزارش اکونومیست، مجموعه سهام اداره شده توسط این شرکت ۷٪ کل سرمایه های مالی جهان و بالغ بر ۱۶ تریلیون دلار است.
Too big to Fail / Too big to be sued / Too big to be taxed / Too big to be regulated


۲- در انتخابات اخیر آمریکا چه گذشت
  • چگونهٔ شناسایی رای دهندگان توسط تجزیه و تحلیل کلان داده ها  و نحوهٔ اثر گذاری بر رای آن ها به وسیله ترفنندهای بازاریابی و روانشناسی سیاسی


  • فیلم مستند دربارهٔ انتخابات آمریکا به نام «بهترین دمکراسی ای که می شود با پول خرید» ساختهٔ  گرک پالاست.




  • نقش رسانه ها: رسانه ها نقش بسیار مخربی را بازی می کنند. به زبان روزنامه نگار ترقیخواه برندهٔ جایزه پلیتزر «کریس هجز»:
کریس هجز سخنان ۲.jpg


۳- فساد سیاسی حاکم
  • فساد مالیاتی در شرکت کاتر پیلار
اخیرا پرونده ای رو شد که شرکت کاترپیلار تمام قطعات یدکی ای که در آمریکا یا دیگر کشورها می سازد را از سوییس صادر می شود. این در حالی ست که آن ها در سوییس ساخته نمی شوند، بلکه تنها بر روی کاغذ از از آنجا صادر می شوند. چرا که کاترپیلار با دولت سوییس قرار دادی را امضاکرده که بر اساس آن کلیه کالاهایی که صدرات آن از سوسیس ثبت شود چیزی بین ۴ تا ۶ درصد مالیات خواهد داشت.


  • فساد در نیروی دریایی آمریکا
در هفته های اول مارس، پروندهٔ گروه دوم شامل  ۹ نفر از افسران عالیرتبهٔ نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام به علت فروش اطلاعات به نمایندهٔ یک شرکت پیمانکاری خدمات دریایی به ارتش آمریکا به نام  Fat Leonard به رسانه ها درز کرد. جالب اینکه یکی از این افسرها، آدمیرال Bruce Loveless مسئول عملیات اطلاعاتی نیروی دریایی و دیگری کاپیتان David Newland فرمانده پرسنلی ارتش هفتم نیروی دریایی در اقیانوس آرام بوده اند. برگزاری مجالس خصوصی پر از فاحشه های جورواجور  با ده ها هزار دلار کادو و شامپاین و سیگار برگ کوبایی صادراتی درجه یک، گوشه ای از این پرونده است.  (اگه یادتون باشه ما هم یک نمونه ثبت شدهٔ جهانی اش را داشتیم.  نماز جماعت فرماندهٔ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی سردار زارعی با حوری-فاحشه های برهنهٔ بهشتی… آن هم  نه در آن دنیا بلکه در همین دنیا.)


  • وزیر بازرگانی دولت ترامپ همان واسطه معاملات قبلی مسئله دار اوست
چند هفته پیش یک بانک بزرگ آلمانی، دویچه بانک  برای پولشویی  صدها میلیون دلار جریمه شد، از قرار معلوم بانک دویچه ۱۰ میلیارد دلار را از روسیه به جزیره بانک ها منتقل کرده است. در سال 2008 دمیتری ریوبلوف ساختمانی 33 هزار فوت مربعی دhttp://www.telegraph.co.uk/news/2017/03/15/admiral-among-us-navy-officers-accused-trading-sex-secrets/ر فلوریدا را از دانالد ترامپ خریده و وی به دانالد ترامپ 95 میلیون دلار پول نقد داده است.  خود دانالدترامپ در سال 2006 این قصررا در حراج به قیمت 40 میلیون دلار خریده است. ترامپ و ریوبلوف هیچکدام پا در این قصر نگذاشته و در طی این مدت خالی بوده است. آن ها اعلام کرده اند که هیچگاه همدیگر را ملاقات نکرده اند و این معامله توسط واسطه انجام شده است. این واسطه چه کسی است؟  ویلبر راس  دوست قدیمی دانالد ترامپ که امروز به عنوان وزیر بازرگانی انتخاب شد.


۴- دو تغییر سیاست اساسی در دولت ترامپ
  • بودجهٔ پیشنهادی ترامپ و سهام شرکت های نظامی
خوب خبر بودجه پیشنهادی ترامپ به رسانه ها داده شد. در حالی که اختلاف طبقاتی شدید و فاصلهٔ  فقر و ثروت افسانه ای آمریکا مهم ترین واقعیت آمریکای امروز است و ۴۳ میلیون آمریکایی در فقر زندگی می کنند. نیمی از آن ها که به مرز بازنشستگی می رسند، پس اندازی برای این دوران ندارند، و همه مشکلات و دردهایی که در جریان انتخابات به بخش مهمی از آن ها برای گرفتن رای مردم اشاره شد، بودجه نظامی به شدت افزایش یافت. این برخلاف وعده های انتخاباتی ترامپ مبنی فاصله گیری از سیاست های نظامی گرایانه دولت آمریکاست.


بودجه.png


  • آیا ترامپ به جنگ اقتصادی با چین خواهد پرداخت؟
مصاحبهٔ آندرو راس سورکین روزنامه نگار معروف نیویورک تایمز با «جک ما» بنیانگذار و مدیر شرکت «علی بابا» و مشاور اقتصادی رهبر چین. ترامپ از «جک ما» خواسته تا در ایالت های خالی شده از صنایع آمریکا، کارآفرینی و شغل های کوچک ایجاد کند.  
جک ما: «در سی سال گذشته جهانی سازی توسط    صدها  شرکت بزرگ کنترل می شده است. 100 سال گذشته جهانی سازی توسط چندین شاه و امپراتور کنترل می شده است. چه اتفاقی می افتد که اگر در طول سی سال آینده ما بتوانیم از 60 میلیون کسب و کار این کار را بکنند حمایت کنیم؟ دنیا به رهبری جدیدی احتیاج دارد. رهبری جدید درباره ی کار کردن با همدیگر می باشد.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی