۱۳۹۷ فروردین ۶, دوشنبه

دمکراسی های پارلمانی و مداخلهٔ مخرب بازاریابی سیاسی شبکه ای

در چند هفتهٔ گذشته اخباری منتشر شد که جداً تکاندهنده بود. این خبرها پرده از روی بخشی از فاجعهٔ دخالت در انتخابات اخیر آمریکا برداشت که به پیروزی راست های افراطی به رهبری دونالد ترامپ منجر شد. نقش فیس بوک در این ماجرا چنان برجسته بود که مارک زاکر برگ مالک شبکهٔ فیس بوک، یعنی یکی از بزرگ ترین فضاهای عمومی مجازی در جهان، لب به برخی اعترافات بگشاید. بی بی سی در این زمینه می گوید[1]: 

«مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیسبوک، اذعان کرده است که این شرکت اشتباهاتی مرتکب شده که براساس آن، شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی میلیونها کاربر فیسبوک بهره‌برداری کرده است.» 

«کمبریج آنالیتیکا یک شرکت مشاوره سیاسی است که به جزئیات حساب شخصی پنجاه میلیون کاربر فیس بوک بدون اجازه دست یافته و از این اطلاعات برای تاثیرگذاشتن بر مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ استفاده کرده و این اطلاعات را پاک نکرده است.»  .... ادامه 




0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی